Navigacioni menij

субота, 18. јануар 2020.

Izgradnja međugeneracijskog i interkulturalnog mosta ekonomskog prosperiteta žena u Raškoj oblasti


ŽENE POKRETAČI POZITIVNIH DRUŠTVENO-EKONOMSKIH PROMENA U NERAZVIJENIM PODRUČJIMA

Kopaonik – Edukativnim radionicama na temu „Digitalno brendiranje – promocija putem društvenih mreža“ koje su održane na Kopaoniku, realizovana je II faza projekta „Izgradnja međugeneracijskog i interkulturalnog mosta ekonomskog prosperiteta za žene u Raškoj i Sjenici“ koji sprovodi Udruženje poslovnih žena Srbije u saradnji sa Lokalnom kućom razvoja iz Brusa, a uz podršku opštine Sjenica i Raška. Projekat finansira ambasada SAD u Srbiji.

Žene iz projektnog regiona koji obuhvata Sjenicu, Rašku i Brus, su tokom dvodnevnih radionica dobile osnovna znanja iz  oblasti digitalnog brendiranja i promocije putem društvenih mreža i interneta, kako bi se osposobile za izradu zajedničkog bloga i drugih alata na društvenim mrežama, putem kojih će promovisati svoje proizvode.

Polaznice obuke će u narednom periodu proći kroz mentorski proces, vođene od strane mentorke Tijane Sekulić koja im je na radionicama prenosila znanja iz ove oblasti. Tokom mentorskog rada one će unapređivati znanja na izradi i pokretanju namenskih digitalnih promotivnih kanala (Facebook, Instagram) pomoću kojih će u budućnosti vršiti promociju inoviranih rukotvorina i suvenira proizvedenih od strane žena iz projektne regije. Time će u velikoj meri biti olakšana i unapređena promocija i tržišni plasman rukotvorina i etno suvenira nastalih kombinacijom modernih elemenata dizajna sa tradicionalnim motivima.

Polaznice obuke su takođe imale priliku da u okviru mentorskog procesa koji traje od prve edukacije koju im je tokom novembra održala Marija Ivanković Jurišić, dizajnerka tekstila i vlasnica modnog brenda „Marija Handmade“, predstave prototipove suvenira i rukotvorina na kojima od tada rade. Od mentorke su dobile smernice kako dalje da razvijaju idejna rešenja, što bolje implementiraju stečena znanja u kombinovanju inovativnih tehnika / dizajnerskih elemenata i tradicionalnih motiva.

Tokom meseca marta predstoji III faza projekta kada će se okupiti sve žene koje su prošle kroz obuke i u okviru zajedničkih panela razmenjivati iskustva i zapažanja. Radiće se na unapređivanju promocije i tržišnog plasman rukotvorina i etno suvenira koje ove žene izrađuju, a kroz umrežavanje i zajednički rad one će generisati i dodatne prihode i na taj način se ekonomski osnaživati.

U okviru završne manifestacije u junu 2020. godine, biće predstavljeni rezultati projekta i zajednički rad svih obučenih žena. Inovirani etno-dizajnerski proizvodi će tom prilikom biti promovisani zajedno sa „digitalnom knjigom standarda“ i rešenja modernog dizajna u rukotvorinama.

Ovim aktivnostima je planirano ostvarivanje primarnog cilja projekta, a to je izgradnja međugeneracijske mreže žena u nerazvijenim opštinama Raška, Sjenica i Brus, kako bi se omogućilo ispunjenje njihovih ekonomskih prava i poboljšali uslovi za delovanje kao pokretača pozitivnih društveno-ekonomskih promena u njihovim multietničkim i multireligioznim zajednicama.  


Нема коментара:

Постави коментар